2009. december 18., péntek

VASÁRNAP-BEM KLUB

Dolgozom aznap, így gondoltam e csendes napon az amúgy is családias délutánt még bensőségesebbé tenné pár falat házi koszt. Már főzöm is. Ez egy chilis bab variáció lesz, de persze nincs két egyforma ebből az ételből szerintem szerte az országban. Alapja a chili con carne (chili hússa) nevű texas-i pörkütt, amiben még bab sem volt. Ma már mindig babbal készül, gyakran kukoricával(mert az olyan mexikóis, mint amilyennek ezt az ételt hiszik), mi magyarosan teszünk bele, répát, füstölt csülköt, körmöt, és ez dicséretes, mert én a mekis burgerba is tennék csülköt, de minimum pacalt, anélkül viszont akkor se enném meg, ha nem lennék lisztérzékeny.
Na és kerül még a bab mellé némi keserűcsoki, mert az is igazán mexikói, de helyettesíthetjük neszkávéval. (Szerintem a füstölt hús váltja ki a mi babgulyásunkban ezt a markáns aromát.) Még: hagyma, fokhagyma, rómaikömény.
Mindezt csak azért, hogy ne ütközzetek meg a főztömön. Csilisbabban nincs szentírás. Igazi agglegénykaja.
Rotyog. A hús persze iszonyatosan összement, míg a bab (erre számítottam) jókorára duzzadt, így az 1-1 kg-os arány durván felborult. Lehet, hogy fel kell tolnom egy kis darálthússal? Azt nem akarnám. Mert a legprimkóbb változat, mikor dinsztelt hagymára rádobok kicsit pirongatni némi darálthúst, fűszereket, majd ráborítok két vörösbab konzervet és egy sűrített paradicsomot. Kész.
Majd meglátjátok.
És nem kell hozzá Tequilát inni vagy Coronitát, jó lesz számos Sopronival és házipálesszel, vagy az új rumok egyikével, esetleg hosszúlépéssel. Vasárnap...
-N-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése