2009. december 18., péntek

Sanyi bácsi meglepije

kedves Bemlakók! van nekem egy ételspecialitásom, amit vagy 20 éve készítgetek már előszeretettel, mivelhogy ez az én egyik kedvencem. ez pedig nem más, mint a tócsni. vagy lapcsánka, cicege, prósza, macok, recsege, toksa, gánica, matutka, görhöny, lapotyka, harula, lepkepotyi, berét, bodag, cicedli, pacsni. igen, ennek az egyszerű palóc eredetű kajának bizony ennyi neve van, vagy biztos még több is, amiről én nem tudok. előállításához nem kell Ramsay Gordonnak lenni, mert mindössze krumpli, liszt, tojás, vörös- és fokhagyma, só, bors szerepel az alapanyag listában. azt azért nem mondom, hogy nem lehet elszúrni, merthogy én még étteremben, de még vásárban sem ettem igazán jó tócsnit, legfőképpen csak anyámnál, vagy amit én sütök. szóval, a keddi napon én vételezek pár kiló krumplit a piacon, majd az egészet lereszelem apró szálakra, összekeverem a többi hozzávalóval, és kisercintem az olajban a képen is látható szép aranyszínűre. aztán meg estefelé váratlanul megjelenek a pult környékén, és megkínálom azt, aki éppen arrajár. előrebocsátom, akkorra már nem lesz igazán ropogós és meleg, de remélem, azért így is szeretni fogjátok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése